churp churp :)

07 March 2011

tak reti bace??isyy saya reti la..

   " ingat saya tak reti nak membaca ke??saya reti la"..haha teringat pla saya kat anak saudara saya..kitorang panggil dia ITIK.coz fizikal dia pendek n tembam.cute sangt tengok pipi dia.antara semua anak saudara saya dia ni la paling gedikzz sikit..kerje dia menyanyi n menari jer..melaram tu satu hal..dia ni baru darjah 1..dia ni ada satu masalah.iaitu malas n liat sikit bab2 blaja ni.skg ni dia da reti membaca tp tu la gagagaaap lagi..kazen2 dia slalu usik dia coz blom reti nk membaca.
    nk dijadikan cite,ibu dia suruh dia membaca..tak boleh main2 ngn kazen2 dia walaupun cuti.apalagi budak kn??banjir la pipi ngn deraian airmata."itik!!meh sini baca buku..main je keje dia..klau menari stacy pon gagap tgk ko"..kakak aku membebel.apa lagi kazen2 dia yg laen amik kesempatan la nk wat dia jelez n marah.."itik tak pandai membaca..hahahaha"..apa lagi ngn muka bangga n cover dia.."aku reti la mmbaca..ingt aku tak tau ke??"terus baca buku cerita bawang merah dan bawang putih..kuat juga suara dia erk..lancar lagi..:"bawang putih selalu kene dera ngn mak tiri dia..bla.. bla.. bla.. bla"..erm kn baik cam tu baca buku..da lancar da..dia tau sebenarny baca buku ni tp malas asyik nak main je.."oma berta pon datang nak bunuh pari2 yg sllu membantu bawang putih..selepas itu oma berta berkata kpd bawang putih tatap mata saya..bawang putih pon pengsan terkena sihir oma berta"..sejak bile pla cite dongeng melayu ada oma berta haa??tu bukan cite sinetron kt tv3 dlu tu ke??makk aii budak ni bukan membaca tetapi bercerita cerita indon..alahaii sume org kene tipu..nak cover punya pasal la dia belakon baek punyerr..menghadap buku baca mengalahkan ilmuwan..rupa2 nya dia cite bawang merah bawang putih versi indon..naseb baek loghat tak tukar..akakakaka..tu la nk juga beli vcd bawang merah bawang putih tu..kan da terikut ikut..

4 comments:

  1. budak2 kena didik awl bce buku..sbb klu xpndai bce..mst dia ketinggalan dlm clz...sush nnti...tp,jgn pksa sgt...ehehheheeh..

    ReplyDelete
  2. ahahahahaha!!! sempoi gile budak tu~ cayalah~ ^^

    ReplyDelete
  3. memang cover terbaik nye r!! ahakz

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...